مردمک گویا   2009-06-17 11:33:31

استقبال موساد از ادامه ریاست جمهوری احمدی نژاد

چهارشنبه, ۲۷ خرداد | ۸:۵۹ قبل از ظهر

مردمک -

میر داگان، رییس سازمان جاسوسی اسرائیل می گوید با وجود سخنان آتشین احمدی نژاد علیه اسرائیل، این رژیم پیروزی وی را بر پیروزی کاندیدای اصلاح طلب، میرحسین موسوی در انتخابات 22 خرداد ترجیح می دهد.

به گزارش روزنامه های اسرائیلی، رییس موساد که در جلسه غیرعلنی پارلمان اسرائیل سخنرانی می کرد، گفته است وجود احمدی نژاد وضعیت را برای تل آویو آسان می کند، زیرا چهره میانه روی موسوی مانعی بر سر تلاش اسرائیل برای ایجاد توافق جهانی علیه ایران و افزایش فشارها بر این کشور است.

به گفته داگان، میرحسین موسوی در راه اندازی برنامه هسته ای ایران در دهه 1360، هنگامی که نخست وزیر بود نقش داشت و در صورتی که وی برنده این انتخابات می شد کار اسرائیل برای متوقف ساختن برنامه هسته ای ایران دشوار می شد.

رییس موساد تاکید کرده است که تل آویو هنوز معتقد است راه های زیادی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران وجود دارد که باید آزموده شود.

ناظران بین المللی می گویند انتخاب یک چهره میانه رو در ایران می توانست به شدت موقعیت تهران را در برابر اسرائیل و دیگر رقیبان منطقه ای آن چون عربستان و مصر بهبود بخشیده و به اختلاف میان قدرت ها برسر ادامه برنامه هسته ای ایران دامن بزند.



نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات